Van de boekingsprocedure


Hoe maak ik een reservering?

Om de boekingsprocedure te starten gaat u naar de website van Resort Choice. Op de startpagina kunt u het gebied kiezen waar u wenst te verblijven en zoekt u naar speciale eisen, zoals woningen met internet, huisdieren toegestaan, parkeergelegenheid etc. U kunt dan een geschikte woning selecteren. Daarna geeft u de datums op waarop u wenst te reizen en het aantal mensen.

Als de door u gewenste woning beschikbaar is kunt u de boekingsprocedure beginnen door uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres in te voeren. U kunt vervolgens kiezen uit drie betalingsmogelijkheden, PayPal, creditcard of bankoverschrijving. Boekingen via PayPal of creditcard worden onmiddellijk bevestigd, bankoverschrijvingen worden bevestigd wanneer het geld onze rekening bereikt. Als u de optie bankoverschrijving kiest, ontvangt u, een e-mail met de bankgegevens zodat u de overschrijving direct kunt uitvoeren.


Moet ik kinderen die in de accommodatie verblijven opgeven?

Kinderen in de leeftijd tussen 2 en 12 jaar worden meegerekend en moeten opgegeven worden. Op de boekingspagina kunt u het aantal kinderen en volwassenen afzonderlijk aangeven.


Hoe werkt "Favorieten"?

Als u op onze website zoekt en u komt een accommodatie tegen die u bevalt, kunt u deze toevoegen aan favorieten. Hierdoor wordt de accommodatie opgeslagen, zodat u terug kunt gaan en het opnieuw bekijken zonder dat u er naar hoeft te zoeken en u kunt ook een notitie voor uzelf toevoegen en bewaren. Om al uw opgeslagen favorieten te bekijken klikt u op het tabblad Favorieten aan de bovenkant van elke pagina.


Ik wil graag een woning met speciale faciliteiten boeken, hoe doe ik dat?

U kunt via het systeem zoeken naar de eigenschappen die u wenst, als er accommodaties beschikbaar zijn met deze faciliteiten, verschijnen ze op de lijst van eigenschappen en kunt u uw wensen selecteren. Als er iets specifieks is dat u niet kunt vinden, kunt u ons mailen op info@resortchoice.com of ons bellen voor hulp


Ik moet verschillende accommodaties boeken voor grote groep, hoe doe ik dat?

Als u meer dan één accommodatie moet boeken en u wilt dat deze zich in hetzelfde complex of dezelfde plaats bevinden, kan ons systeem u accommodaties laten doorzoeken op dezelfde locatie. Het zal u manieren tonen om grotere groepen te boeken en voor elke woning het afzonderlijke tarief laten zien.


Als ik iets niet begrijp bij het maken van de reservering, hoe kan ik dan antwoord krijgen?

We proberen het boekingsproces zo eenvoudig mogelijk te maken, maar als er iets is dat u niet begrijpt kunt u ons mailen naar info@resortchoice.com of ons bellen en wij kunnen u dan verder helpen.


Hoe laat is de check-in en de check-out?

De check-in en check out tijden voor de accommodatie die u hebt geboekt worden duidelijk vermeld op uw boekingsbevestiging. Als u eerder wilt inchecken of later wilt uitchecken dan de vastgestelde tijden, moet u overleggen met het onderhoudskantoor om te zien of dit mogelijk is. Zij zullen u informeren als hiervoor kosten in rekening gebracht worden.


Ik zou graag willen weten of ik een parkeerplaats kan gebruiken, wat moet ik doen?

Elke accommodatie heeft een sectie met 'faciliteiten' waarin staat of er parkeergelegenheid beschikbaar is.

Als u meer informatie over parkeren nodig hebt, zal het management kantoor u kunnen helpen zodra de reservering gemaakt is.


Ik probeer een reservering te maken, maar er is niets beschikbaar, hoe komt dat?

Het kan zijn dat de duur van uw verblijf langer is dan wat er beschikbaar is. U zou kunnen proberen naar een kortere periode te zoeken en dan de resterende dagen van uw verblijf in een andere accommodatie doorbrengen.

Als een dergelijk probleem voorkomt, kan het zijn dat er geen woningen beschikbaar zijn voor de datums die u wenst.

Het kan zijn dat het aantal mensen dat u probeert te boeken te groot is. U zou kunnen proberen te zoeken voor minder mensen en dan een nieuwe zoekopdracht uitvoeren voor de overige gasten.


Mijn reservering is voltooid. Wanneer ontvang ik mijn bevestiging en informatie over het ophalen van de sleutel?

Uw bevestiging wordt naar uw e-mail verzonden wanneer u de reservering voltooid hebt en u de borgsom betaald heeft. Dit zal de geboekte datum, het aantal personen en het pand verwijzing geboekt bevestigen.

De sleuteloverdracht informatie wordt naar uw e-mailadres worden verzonden wanneer het saldo wordt betaald. Hierin worden de datums, de eigenschappen van de accommodatie en het adres waar de sleutels moeten worden opgehaald nogmaals bevestigd, samen met contact telefoonnummers voor het ophaalpunt van de sleutel.


Als ik bij de accommodatie die ik heb geboekt aankom en het is niet wat ik had verwacht, wat moet ik dan doen?

Elke accommodatie beschrijving wordt zorgvuldig gecontroleerd om ervoor te zorgen dat de informatie die u ziet zo nauwkeurig mogelijk is. Als u echter problemen ondervindt met de accommodatie, zoals schade of de op de website vermelde uitrustingen niet aanwezig zijn, bel ons dan binnen 24 uur na aankomst om het probleem te melden of mail ons naar info@resortchoice.com zodat we de situatie kunnen onderzoeken en de nodige maatregelen kunnen treffen.


Zijn er lakens en handdoeken aanwezig in de accommodatie?

Het merendeel van de accommodaties is voorzien van lakens en handdoeken. Als deze om welke reden dan ook niet aanwezig zijn, wordt dit op de lijst vermeld. Als u niet zeker bent en dit wilt controleren, kunt u een e-mail sturen naar info@resortchoice.com of ons bellen.


Wat is de aanbetaling, wanneer wordt dit betaald en wanneer betaal ik het totaalbedrag?

Wij vragen een aanbetaling van 20% om de reservering te bevestigen en het totaalbedrag moet 28 dagen voor aankomst betaald zijn. Er zijn 3 manieren waarop u de transactie kunt voltooien. Dit zijn:

  • Credit card
  • PayPal
  • Bankoverschrijving

Als u een creditkaart of PayPal gebruikt, is de transactie onmiddellijk en zal de boeking onmiddellijk worden bevestigd. U ontvangt dan uw bevestigings e-mail die bevestigt dat de accommodatie geboekt is met uw gegevens. Informatie over het ophalen van de sleutel zal worden verzonden op het moment dat alle betalingen voldaan zijn.

Als u een bankoverschrijving gebruikt voor uw reservering, ontvangt u via e-mail de procedure die u dient te volgen. Let wel dat uw boeking pas bevestigd is nadat de overmaking bij in onze bank is ontvangen. Als het voorkomt dat een andere gast een boeking doet voor dezelfde accommodatie, maar met creditkaart of PayPal, wordt die boeking direct bevestigd. Als dit gebeurt, kunt u een alternatieve accommodatie uitzoeken, of als er niets geschikts is, storten we de overmaking terug.


Wat gebeurt er met mijn borg?

Als u de veiligheidsborg voor schade niet wenst aan te kopen, is een borg is vereist om te waarborgen dat de accommodatie tijdens uw verblijf goed verzorgd wordt. Het bedrag wordt bepaald in de algemene voorwaarden. Zodra bevestigd is dat er geen schade aan de woning is, wordt dit binnen 48 uur na vertrek terugbetaald door de lokale beheerder.


Is de prijs van het schoonmaken inbegrepen?

De schoonmaak kosten zijn over het algemeen opgenomen in de totale prijs van de accommodatie. Als dit om welke reden dan ook niet het geval is, wordt dit aangegeven in de opmerkingen voor de accommodatie.


Zijn belastingen inbegrepen in de totale prijs die ik betaal?

Belastingen zijn inbegrepen in de boeking, met uitzondering van lokale belasting, indien van toepassing. Als extra belasting van toepassing is, leest u dit in de details voor elke accommodatie.


Als ik wil boeken, maar geen online betaling wil maken, wat moet ik dan?

Als u liever geen online betaling maakt, bieden wij u de mogelijkheid om een ​​overschrijving te maken. Mocht u deze optie willen gebruiken, moet u de boeking op de gebruikelijke manier afronden tot aan het punt waar u de betalingsoptie kiest die u wenst te gebruiken. Klik op de optie overschrijving en wij sturen u een e-mail met onze bankgegevens zodat u een overschrijving kunt maken. U ontvangt ook ons e-mailadres om het bewijs van betaling naar toe te sturen. Vergeet niet om uw boekingsnummer toe te voegen aan de toelichting bij de overschrijving, zodat als de overschrijving arriveert wij dit kunnen zien en we uw boeking sneller kunnen bevestigen.

Vergeet niet dat wij uw boeking niet onmiddellijk kunnen bevestigen, pas als de overschrijving ontvangen is. Als iemand anders boekt met PayPal of creditkaart, zal die boeking dus krijgen boven de uwe. U kunt dan echter een ​​alternatieve accommodatie uitkiezen. Als er niets anders beschikbaar is voor de door u gewenste datums, zullen wij uw overschrijving terugstorten.


Zijn mijn betaalgegevens beveiligd?

Ja, onze website beschikt over beveiligde online betalingen.


Zijn er nog andere kosten voordat ik op de accommodatie aankom?

Als er aanvullende betalingen nodig zijn bij aankomst, wordt dit aangegeven in de boekingsbevestiging. Alle aanvullende kosten, indien aanwezig, worden getoond op de pagina van de accommodatie.


Na het boeken


Ik wil mijn boeking graag wijzigen

Als u uw boeking wilt wijzigen, verwijzen we naar ons beleid. Als u datums, aantal mensen of de accommodatie wilt wijzigen, neem dan contact op met ons op info@resortchoice.com of bel ons om assistentie.


Ik wil mijn boeking annuleren

Als u uw boeking moet annuleren, verwijzen we naar ons annuleringsbeleid. Als u deze informatie gelezen heeft en wilt annuleren, stuur dan uw aanvraag naar info@resortchoice.com of bel ons om assistentie.


Ik wil een terugbetaling

Als u een terugbetaling verzoekt, verwijzen wij u naar ons restitutiebeleid waar u de regels met betrekking tot terugbetalingen kunt lezen. Als u deze informatie hebt gelezen kunt u contact met ons opnemen via e-mail met uw boekingsnummer naar info@resortchoice.com of bel ons.


Ik wil graag een beoordeling sturen over de accommodatie, wat moet ik doen?

Na afloop van uw verblijf sturen wij u automatisch een e-mail zodat u de accommodatie kunt waarderen. De e-mail wordt gestuurd aan degene die de boeking gedaan heeft. U kunt uw ervaring beoordelen en opmerkingen maken waarvan u vindt dat ze belangrijk zijn met betrekking tot uw verblijf. We zullen alle reacties publiceren, met uitzondering van reacties die als beledigend of bedreigend beschouwd worden of die persoonlijke gegevens bevatten. Het doel van deze beoordelingen is om mensen die geïnteresseerd zijn in het maken van een reservering meer informatie te geven met betrekking tot de accommodatie.


Ik wil een klacht indienen. Hoe doe ik dit officieel?

Mocht u de noodzaak voelen een ​​klacht in te dienen als er iets niet ter plekke kon worden opgelost, kunt u een e-mail sturen naar info@resortchoice.com of schrijf naar ons kantoor.


Ik heb een bewijs nodig om mijn visa aan te vragen, wat doe ik?

Als u een visum voor uw verblijf nodig heeft, kunt u ons mailen met de relevante gegevens die nodig zijn, dat wil zeggen reserveringsgegevens die uw naam, adres, paspoortgegevens, aantal gasten en de namen van alle gasten op dezelfde boeking bevatten. Vervolgens zullen we deze gegevens aan uw boeking toevoegen, waarna u het kunt afdrukken en overhandigen aan de betrokken authorities.We zijn niet verantwoordelijk voor het besluit van de autoriteiten, maar als u vragen heeft over het formulier, kunt u contact met ons opnemen via email op info@resortchoice.com of kunt u ons bellen.


Ik heb mijn boeking voltooid, maar ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik doen?

Als uw reserving succesvol voltooid is, maar u geen bevestigingsmail ontvangen heeft, neem dan contact op met ons op info@resortchoice.com of via telefoon.


Wat kan ik doen als ik dezelfde accommodatie zie voor minder geld bij een andere adverteerder te zien?

Als u dezelfde woning goedkoper op een andere website ziet, met dezelfde boekingsvoorwaarden en op basis van hetzelfde aantal gasten, zullen we de prijs aanpassen en het verschil terugbetalen.


Veelgestelde vragen


Ik wil mijn woning graag promoten op Resort Choice. Wat zijn de voorwaarden?

Er zijn geen kosten verbonden aan het promoten van uw woning op Resort Choice. Wij berekenen een commissie van 10% tot 20% voor elke reservering die we voor uw woning maken, afhankelijk van het marketingpakket dat u kiest.

U moet weten dat wij uitsluitend met onmiddellijke boekingen werken en niet met aanvragen om informatie. Daarom is het belangrijk om uw kalender steeds bijgewerkt te hebben, zodat u alle boekingen kunt accepteren. De prijzen moeten regelmatig worden bijgewerkt en ten minste 12 maanden van te voren, uw kalender moet de datums waarop uw accommodatie niet beschikbaar is blokkeren.

Wij adverteren de prijs als de beste prijsgarantie voor de gast en we verzoeken dat de accommodatie vermeld wordt met dezelfde tarieven die u persoonlijk aanbiedt.   

Wij bieden geen onderhoud, schoonmaak of check in/out diensten aan. Dit dient gedaan te worden door uw management of sleutelhouder. Als u niemand heeft om dit te doen, kunt u ons een e-mail sturen en kunnen wij u helpen een lokale vertegenwoordiger te vinden.

Als u zover bent om uw woning te promoten, vul dan het aanmeldingsformulier in en een van onze professionals zal contact met u opnemen om alle opties te bekijken en u met de procedure te helpen.

Contact

Moet ik alle boekingen van Resort Choice accepteren?

Ja, Resort Choice werkt met onmiddellijke boekingen en niet op aanvraag, aangezien gasten er de voorkeur aan geven om naar real-time beschikbaarheid en prijzen te zoeken en direct te boeken. Als een gast een boeking online maakt, stuurt het systeem automatisch een bevestigingsmail.

Het annuleren van een reservering heeft een negatieve impact op onze reputatie en leidt tot ontevreden gasten.

Als om welke reden dan ook een reservering moet wijzigen, dient u ons beleid voor geweigerde boekingen te lezen.

Wat gebeurt er als ik een boeking weiger?

Als gastheer kunt u de reservering niet annuleren. Als u een reservering wilt weigeren, dient u ons onmiddellijk telefonisch of via e-mail naar info@resortchoice.com op de hoogte te stellen. Op geen enkel moment neemt u rechtstreeks contact op met de gasten direct en u dient het beleid voor geweigerde reserveringen te lezen.

Zodra we weten dat u een reservering wenst te weigeren, zal Resort Choice uw accommodatie tijdelijk van de website verwijderen en samen met de gasten proberen alternatieve accommodatie te vinden. De gastheer moet ons 80 euro betalen per creditkaart of bankpas om administratiekosten te dekken plus de oorspronkelijke commissie.

Als de gastheer ons helpt een alternatieve accommodatie te vinden en de gast dit aanvaardt, worden de administratiekosten verlaagd tot 40 euro.

Als de gastheer contact opneemt met de gast en de geweigerde reservering niet via Resort Choice verwerkt, zal de gastheer het beleid schenden en moet hij het bedrag van 80 euro betalen.

Van gastheren die boekingen weigeren kan de accommodaties permanent van onze website verwijderd worden. Geweigerde boekingen zijn ook van invloed op uw rating op onze website en uw accommodatie zal als laatste worden weergegeven.
Resort Choice behoudt zich het recht voor om de associatie met de gastheer op elk gewenst tijdstip te beëindigen en verzoeken dat aan alle lopende boekingen wordt voldaan.

Ik heb een vraag over een boeking van mijn accommodatie, wat moet ik doen?

Kan ik meer dan één accommodatie promoten?

Ja. U kunt zoveel accommodaties promoten als u wenst, zolang u de rechtmatige eigenaar bent en u toestemming heeft om voor korte termijn vakanties te verhuren.

Wanneer word ik betaald voor de boeking?

Resort Choice zal uw huurinkomsten vrijgeven na 48 na het uitchecken van de gast. De bedragen worden betaald via paypal of overschrijving.

Wat moet inbegrepen zijn in de huurprijs?

In de totale huursom moet ook eventuele extra's en belastingen bevatten, zoals schoonmaken, ontmoeten en begroeten, omzetbelasting. Resort Choice behoudt zich het recht voor om zaken bij te verkopen aan de gast, zoals reisverzekering, autoverhuur, administratiekosten, reserveringskosten en de bescherming van eventuele schade. Deze zaken zullen aan de reservering van de gast worden toegevoegd en zijn 100% eigendom van Resort Choice en geen inkomsten hieruit worden aan de gastheer betaald.

Hoe wijzig ik gegevens in de aanbieding van mijn accommodatie?

Ik ben een vertegenwoordiger. Kan ik promoten via Resort Choice?

Ja. Wij werken met veel vertegenwoordigers en zolang u schriftelijke toestemming heeft om een accommodatie te verhuren namens de eigenaar, kunt u de accommodaties uploaden naar onze website. Afhankelijk van de software of het systeem dat u gebruikt, kunnen wij de accomodaties via bulk invoeren.